En helt "ny" Ludde

 
Mitt i mitt städande så tog jag en paus för att kolla facebookflödet, sådär som man brukar kunna göra, och då dök typ kanske världens bästa tips upp.
I en "återbruka mera" grupp som jag helt febrilt följer var det en tjej som skrev att man kunde borsta sin fäll/pläd/fuskpäls mm med en vanlig kattborste, och eventuellt blöta den med lite vatten blandat med någon droppe sköljmedel så skulle den se helt ny ut (tydligen). Aa visst tänkte jag, ingenting kan rädda vår snuskiga ruffsiga hårboll som ligger på soffan och bara ser allmänt.. död ut.
 
Men titt - vår "Ludde" ser iprincip helt ny ut & Skrållans borste har från och med nu inte bara en uppgift utan två, varför har jag inte kommit på detta själv för, och för typ ett år sedan.. bra mycket billigare än att springa och köpa nytt hela tiden! Så tips tips tips till er som har en Ludde hemma, eller någon annan päls som ser lite överdrivet "död"/ofräsch ut..
 

Joanna-8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom

så smart


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback