Snart en vecka

 
Imorgon så har de gått en hel vecka sen BF (17e mars), många tycker det är jobbigt, träligt och tungt att gå över tiden, och de kanske de är - beroende på hur man ser på det, man bär ju trots allt på några kilo extra, man kanske har börjat samla på sig vätska, har massa andra jobbiga krämpor och man kanske bara är allmänt less.
 
- Mitt största problem för tillfället är att jag som en blixt från klar himmel fått tillbaka smärtan i min svanskota, (okej, delvis får jag väl kanske skylla mig själv som vägrar sitta ner och ta de lugnt) men smärtan är nästintill olidlig ibland, och jag känner i ryggen att jag bär på extra vikt, men trots detta så grejar jag på i vanlig ordning och för det mesta med ganska gott humör.
 
Så ja, faktiskt så mår jag förvånansvärt bra, de är väl självklart att min längtan är enorm, pappas längtan är enorm, morfars, mormor, farmor, alla väntar med spänning och det trillar in samtal, sms, meddelanden på diverse sociala medier där våra nära och kära undrar när han tänkt komma, det undrar vi alla - han kommer när han känner sig redo, tänker jag.
Som min käre far sa i telefonen imorse när han ringde "Ja han trivs väl bra där inne, vad ska han ut i dehär fulvädret och göra"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Igår så var jag iallafall med min mamma på birsta heeela dagen, vi for runt i alla möjliga affärer och kollade på allt ifrån porslin till påskkycklingar, det kliade till i fingrarna till och från men jag klarade mig faktiskt från att komma hem med något nytt - vilket har resulterat i att jag sitter i soffan hemma idag och är lite tjejsur över att jag inte köpte alla fina ljusstakar och plädar, då hade jag kunnat kolla på dom istället för alla galna new york fruar och allt vad det nu är som går på tvn för tillfället. Den ena frun mer störd än den andra..
 
Idag så har jag inga som helst planer, ska väl klappa katten så hon är nöjd och glad (en liten stund), plocka in disk i skåpen, kanske händer att jag internet-shoppar lite, blev tipsad utav Angelica om suuuuperfina sängkläder på Ellos (tipsar er nu, jättefina med volang, jag dör för dom), kanske händer att jag unnar mig något sött och onyttigt också - det får tiden utvisa.
 
Hoppas ni mår bra och att ni får en finfin dag!
kraam
 
 
 
 
 

Veronica Wallgren

Fin du är! Har hört att dagarna känns långa när man går över tiden. Får se hur det känns om jag går över.

2016-03-23 / 12:01:38
URL: http://wallgrenveronica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback