Vårt sista bm-besök

 
Idag så har vi varit på vårt absolut sista bm-besök, och detta var verkligen, på riktigt, det sista besöket.
Det blir med andra ord inga fler så länge vi inte ringer och kräver ett till av någon anledning.
Från och med nu så "tar förlossningen över" vad brutalt det lät, men nu är det dom som har hand om mig, oss och vår lilla prins.
Barnmorskan skickade idag iväg en remiss om att vår graviditet är "överburen" och inom de närmsta dagarna kommer FL att ringa upp för att boka tid för undersökning, ultraljud och allt vad det nu blir.
 
Än så länge känns det inte speciellt jobbigt att jag har gått över tiden, jag tror det är mer jobbigt för alla närstående runt om som smsar, ringer och funderar dagarna i ända på när vår lilla prins ska komma. Jag däremot lever mitt liv som vanligt, med en lite större mage, mycket ondare svanskota och med en konstant rädsla för att vattnet ska gå på något pinsamt ställe, typ.
Vi får väl se hur länge mitt braiga humör håller i sig, imorgon kanske jag är kräk-less på att vänta. Längtan är ju såklart stor, gigantisk, enorm, men jag tycker ju att vår prins ska få den tid han behöver för att förbereda sig på livet utanför min mage ♥
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback